Adevărata credinţă în Dumnezeu
Autor: ing. Constantin TEODORESCU
Articolul Adevărata credinţă în Dumnezeu prezintă aspectele şi principiile comportării omului în viaţa socială, corespunzătoare codului vieţii implementat de Dumnezeu în aura umană, care permit accederea în Raţiunea universală veşnică şi păstorită de Dumnezeu.
Cuprins:
1 Sufletul (raţiunea umană sau conştiinţa)
2 Adevărata credinţă în Dumnezeu
1 Sufletul (Raţiunea umană sau conştiinţa)
În [1], am demonstrat că întregul Univers, al
cărui buric ne place a ne considera a fi, este format din masă şi energie.
Combinarea masei cu energia dă naştere corpurilor materiale. Particula fundamentală de masă este electronul, iar
elementul fundamental de energie este fotonul. Toate structurile materiale sau
de energie (nucleul atomic, atomul, molecula, planete şi stele, galaxii şi
roiuri de galaxii) se nasc şi evoluează conform câtorva legi generale
universale:
-
legea
atracţiei dintre mase,
-
legea
atracţiei dintre energii,
-
legea
fundamentală a mişcării şi
-
legea forţei
centrifuge.
Celor patru legi
fundamentale li se adaugă
-
mişcarea
giroscopică şi
-
principiul
corelaţiei energetice. [A se vedea şi postarea „Legile, principiile şi
caracteristicile mişcării” de pe https://www.blogger.com/blogger.g?bloglD
pe Google Chrome].
Apariţia şi evoluţia corpurilor materiale, stelelor,
sistemelor planetare, galaxiilor şi roiurilor de galaxii se produc fără o
programare prealabilă, prin acţiunea legilor general universale, aplicate unor
condiţii concrete în diferitele zone ale Universului. Evoluţia la nivelul microcosmosului,
la nivelul molecular şi atomic, urmează aceleaşi legi generale, aplicate unor
condiţii concrete.
În virtutea aceloraşi legi general universale, se
produc şi apariţia şi evoluţia vieţii incipiente, prin interacţiunea dintre
fotoni şi moleculele de apă lichidă, de asemenea fără o planificare prealabilă,
acolo şi atunci când există condiţii favorabile. [A se vedea şi postarea
„Molecula de apă şi apa vie” de pe https://www.blogger.com/blogger.g?bloglD
pe Google Chrome].
Formelor incipiente de viaţă le sânt
caracteristice câteva însuşiri sau proprietăţi generale, cum ar fi:
-
supravieţuirea,
-
învăţarea,
-
înmulţirea prin divizare şi
-
adaptarea la mediu.
Şi oricât ar părea de surprinzător, însuşirile
formelor incipiente de viaţă decurg din aceleaşi legi generale ce se aplică în
tot Universul şi au fost prezentate mai sus.
Pe baza însuşirilor şi cu aplicarea aceloraşi legi
generale, formele incipiente de viaţă evoluează haotic, fără o programare
prealabilă, până la formarea de organisme celulare. Viaţa celulară este forma
supremă de organizare haotică a viului. Mai mult decât forma celulară, pe cale
naturală, haotică, viaţa nu mai poate produce, mai mult nu mai poate evolua.
La apariţia vieţii celulare, a intervenit o
inteligenţă supranaturală, numită Dumnezeu, care a implementat în aura fiecărei
celule, un program informatic structurat energetic numit codul vieţii. [A se vedea şi postarea „Conştiinţa umană şi Raţiunea
universală” de pe https://www.blogger.com/blogger.g?bloglD
pe Google Chrome].
Implementarea
codului vieţii s-a făcut la nivel planetar, simultan, printr-o structură de
energie planetară.
Codul
vieţii este un program informatic amplu, ce conţine toate
instrucţiunile necesare evoluţiei vieţii pe planeta noastră şi conţine
subprograme privitoare la:
-
formarea şi structurarea codului genetic (program
informatic structurat material),
-
evoluţia materială a viului şi
-
evoluţia spirituală a viului.
Scopul programului
informaţional codul vieţii este făurirea raţiunii
umane sau conştiinţei, cum mai
este numită. Obţinută pe baza instrucţiunilor subprogramelor codului vieţii
referitoare la dezvoltările materială şi spirituală ale omului, raţiunea umană
sau conştiinţa, datorită supleţei şi permisivităţii instrucţiunilor
subprogramelor codului vieţii, se dezvoltă continuu, atât pe baza propriei
activităţi şi experienţe ale omului ca individ cât şi pe baza moştenirilor
realizate de societatea umană de-a lungul existenţei sale.
Atât cunoştinţele căpătate de-a lungul vieţii cât
şi capacitatea de a gândi şi de a analiza logic şi raţional diferitele aspecte
şi situaţii, adică toată raţiunea umană sau conştiinţa realizată de-a lungul
vieţii, se află depozitate în aură, acolo unde se află şi codul vieţii cu
subprogramele sale. Dar, deşi depozitate în aură şi obţinute sub instrucţiunile
subprogramelor codului vieţii, atât cunoştinţele cât şi capacitatea de a gândi
şi de a analiza logic şi raţional sânt obţinute prin organele şi simţurile
corpului uman material. La această activitate contribuie toate organele
corpului, în proporţii diferite fireşte, rolul central şi preponderent însă
fiind al creierului. În toată activitatea umană, creierul este organul de
interfaţă a aurei cu corpul uman material. [A se vedea şi postarea
„Conştiinţa umană şi Raţiunea universală” de pe https://www.blogger.com/blogger.g?bloglD
pe Google Chrome].
În [1], conform tradiţiei poporului dac, pentru
raţiunea umană sau conştiinţă a fost adoptată denumirea de suflet.
O altă caracteristică a sufletului uman este
caracterul social al acestuia.
Sufletul, raţiunea umană sau conştiinţa, nu este un produs natural, adică nu
este înnăscut(ă), ci este un produs social, creat şi dezvoltat numai şi numai
în cadrul social, pe moştenirea materială, culturală şi spirituală a
colectivităţii, obţinută de la începuturile vieţii sociale şi până la momentul
respectiv, devenind tot mai înzestrat, pe baza contribuţiei adusă de fiecare
dintre generaţiile care se succed.
Tot în [1], s-a arătat că, prin moarte,
a) sufletul
se detaşează, se separă complet de trup şi de durerile acestuia,
b) îşi
păstrează conştiinţa de sine şi toate cunoştinţele obţinute în timpul vieţii
şi,
c) dacă
este admis, îşi continuă existenţa şi activitatea pe un alt tărâm, ca structură
de energie, într-o structura universală numită Raţiunea universală.
2 Adevărata credinţă în Dumnezeu
Mai sus, la c), s-a arătat că după moarte, dacă
este admis, sufletul îşi continuă existenţa şi activitatea pe un alt tărâm, ca
structură de energie, într-o structura universală. Prin această admitere,
sufletul se încadrează în Raţiunea universală, veşnică şi păstorită de
Dumnezeu, aducându-şi propria contribuţie la dezvoltarea acesteia. Pregătirea
sufletului pentru această admitere se face de-a lungul întregii vieţi, prin
trăirea într-o adevărată credinţă în
Dumnezeu. Ajunşi aci, evident că se pune problema elucidării în ce constă adevărata credinţă în Dumnezeu? Care-i
sânt regulile şi normele?
Pentru a stabili aceste reguli şi norme, să
constatăm că evoluţiei programate a viului i se aplică, pe lângă legile generale
universale prezentate în primul paragraf, şi regulile şi normele rezultate şi impuse
de
-
codul vieţii şi de
-
încadrarea omului în societatea umană.
Aşadar, trăirea şi comportarea umană este supusă
atât legilor generale universale cât şi regulilor şi normelor ce decurg din
codul vieţii şi din organizarea socială.
Privitor la codul vieţii, evident că nu cunoaştem
alcătuirea acestuia şi e puţin probabil să ajungem să o cunoaştem vreodată. Dar
putem constata şi înţelege câteva reguli şi principii cu care acţionează, după
consecinţele lor, astfel:
a) Codul genetic, care este instrumentul
material prin care codul vieţii dirijează evoluţia celulelor corpului uman, acţionează prin activarea sau dezactivarea
unor gene, corespunzător monitorizării stării corpului şi mediului
înconjurător acestuia, executată de codul vieţii prin creierul uman şi sistemul
nervos.
b) Codul vieţii, privitor la înmulţirea
vieţuitoarelor, conţine două restricţii:
- - diviziunea pe sexe şi
- - excluderea totală a relaţiilor sexuale între
indivizi rude de sânge.
c) Sufletul, nefiind înnăscut, se formează de-a lungul întregii vieţi,
în cadru social.
Prin urmare, prin întreaga sa comportare în
societate, omul trebuie să satisfacă aceste cerinţe.
Privitor la cerinţa a), concluzia este evidentă şi simplă de înţeles. Pentru ca
activarea sau dezactivarea unor gene să fie eficientă organismului, trebuie să
fie oportună, adică să se producă numai în cazul când este absolut necesară şi
să dureze cât efectul este benefic. Cum aceste aprecieri sânt făcute, de către
codul vieţii, pe baza monitorizării organismului viu şi mediului înconjurător,
oportunitatea şi eficienţa aprecierilor depind de corectitudinea monitorizării,
adică depind de starea de normalitate a creierului şi a întregului sistem
nervos, responsabile de executarea şi transmiterea monitorizării. Iată de ce
este necesar să fie evitate şocurile emoţionale şi nervoase, stările prelungite
de nelinişte şi nesiguranţă, de frică şi de depresie, pentru că afectează
corectitudinea monitorizării atât a organismului cât şi a mediului înconjurător
şi, prin aceasta, afectează starea de sănătate a organismului. [A se vedea şi
postările „Aura, conştiinţa şi sănătatea” şi „Conştiinţa umană şi Raţiunea
universală” de pe https://www.blogger.com/blogger.g?bloglD
pe Google Chrome].
Privitor la cerinţa b), cele două restricţii ale codului vieţii au menirea de a
facilita
-
formarea şi evoluţia de societăţi umane şi, în
cadrul acestora,
-
formarea şi desăvârşirea sufletului (raţiunii sau
conştiinţei umane).
Prin urmare, caracterul social al omului, deci şi
al sufletului, este predeterminat prin codul vieţii alcătuit şi implementat de
Dumnezeu, în lumea vie de pe planeta noastră.
Totodată, conform codului vieţii, fiecare om se
naşte cu un sex predeterminat şi cu un cerc (o mulţime) predeterminat(ă) de indivizi
care-i sânt rude de sânge. Sexul şi cercul rudelor de sânge, date omului prin
naştere, îl vor însoţi de-a lungul întregii vieţi, cercul rudelor de sânge
lărgindu-se continuu cu urmaşii născuţi ulterior.
Rezultă că Dumnezeu, prin alcătuirea şi
implementarea codului vieţii, a fixat omului, trei predeterminări precise:
-
caracterul social,
-
sexul şi
-
cercul rudelor de sânge.
Aceste predeterminări se adaugă însuşirilor
generale ale tuturor vieţuitoarelor: supravieţuirea, învăţarea, înmulţirea şi
adaptarea la mediu.
Pe baza predeterminărilor şi însuşirilor generale,
putem să formulăm trăsăturile fundamentale ale adevăratei credinţe în Dumnezeu:
-
încadrarea armonioasă în viaţa socială,
-
păstrarea, respectarea şi protejarea apartenenţei
la sex (ca persoană, ca individ),
-
păstrarea apartenenţei la cercul rudelor de sânge
şi respectarea acestora,
-
facilitarea, sieşi şi celor din jurul său,
îndeplinirii însuşirilor generale de supravieţuire, de învăţare, de înmulţire
şi de adaptare la mediu.
Aşadar, acestea sânt trăsăturile fundamentale ale
adevăratei credinţe în Dumnezeu, rezultate din înţelegerea manifestărilor şi
acţiunilor codului vieţii.
Privitor la societatea
umană, să constatăm că aceasta, pe orice treaptă de organizare, are legi şi
norme de convieţuire şi comportare socială proprii. Aşa a fost de-a lungul
tuturor epocilor istorice parcurse şi aşa va fi şi pe viitor. Analiza istorică
a raporturilor dintre legile şi normele sociale şi religie arată că acestea
tind către armonizare sau coabitare, pentru a facilita păstrarea ordinei şi
liniştii sociale. Trebuie remarcat că conservatorismul dogmelor religioase face
ca legile şi normele sociale să conveargă către coabitarea sau armonizarea cu dogmele
religioase. Acest aspect se aplică şi societăţii în care oamenii trăiesc şi
muncesc în spiritul trăsăturilor fundamentale ale adevăratei credinţe în
Dumnezeu.
Pe baza celor arătate mai sus, se pot formula
principalele cerinţe (condiţii, aspecte) ale adevăratei credinţe în Dumnezeu,
astfel:
1) Legile
şi normele de organizare a vieţii sociale dintr-o societate trebuie să permită atât încadrarea armonioasă a fiecărui individ în viaţa
socială, fără discriminare şi corespunzător propriilor capacităţi şi aptitudini
dar şi nevoilor sociale, cât şi trăirea
liberă a fiecărui individ în lumina trăsăturilor
fundamentale ale adevăratei credinţe în Dumnezeu, fără nici o constrângere
sau limitare.
2) Orice
individ trebuie să păstreze, să respecte
şi să protejeze atât propria apartenenţă de sex cât şi apartenenţa celor
din jurul său, inclusiv în relaţiile cu sexul diferit.
3) Trebuie
păstrată, respectată şi cultivată apartenenţa la cercul rudelor de sânge şi excluse cu desăvârşire relaţiile sexuale
între indivizi rude de sânge.
4) Activitatea,
atitudinea şi comportarea fiecărui individ trebuie desfăşurate astfel încât să faciliteze, sieşi ca individ dar şi
familiei sau grupului social în care convieţuieşte, manifestarea plenară a însuşirilor
de supravieţuire, de învăţare, de înmulţire şi de adaptare la mediu, dar cu
respectarea strictă a reglementărilor sociale şi cu condiţia strictă de a nu aduce atingere sau de a periclita în nici
un fel drepturile la aceeaşi manifestare ale altor indivizi.
Nu e greu să observăm că toate cele patru cerinţe
(condiţii, aspecte) pot fi rezumate într-o singură frază:
Trăirea
în adevărata credinţă în Dumnezeu înseamnă, nici mai mult şi nici
mai puţin decât, a nu gândi şi a nu
făptui niciodată, indiferent de
situaţie, nimic dăunător celor din jur
sau societăţii în care trăieşti, cu condiţia firească şi strictă ca societatea şi reglementările ei să nu se
opună dezvoltării plenare a sufletului, corespunzător condiţiilor impuse de
codul vieţii.
Dumnezeu, în înţelepciunea sa, prin alcătuirea şi
implementarea codului vieţii, după naştere, ne-a dat „liberul arbitru”.
Dumnezeu ne lasă să ne alegem singuri drumul în viaţă şi destinul: fiecare dintre noi ne alegem nemurirea sau
nimicnicia, prin felul în care ne trăim viaţa ce ne-a fost dată, indiferent de
durata acesteia, de condiţiile şi împrejurările în care trăim.
Aparent, lucrurile par simple şi clare. În fond,
pentru deplina clarificare, la nivelul social corespunzător diferitelor
niveluri sociale, trebuie parcurşi mai mulţi paşi, pentru a facilita deplina
înţelegere. Aceşti paşi însă ies din cadrul acestei postări.
Aşa că, noi oamenii trebuie să conştietizăm faptul
că adevărata credinţă în Dumnezeu
este treapta supremă de moralitate,
pentru că un suflet cu adevărat credincios nu gândeşte şi nu făptuieşte nimic
împotriva altui om şi nici în dauna societăţii sau mediului în care trăieşte,
cu condiţia ca reglementările sociale să nu contravină cerinţelor fundamentale
ale adevăratei credinţe în Dumnezeu.
Adevărata credinţă în Dumnezeu nu înseamnă însă resemnare,
indiferenţă, nepăsare sau a te lăsa în voia sorţii, ci dimpotrivă înseamnă
participarea activă la viaţa socială atât în familie cât şi în societate, dar
totdeauna cu dorinţa şi intenţia de a face bine, de a îndrepta greşeli sau
nedreptăţi, de a contribui cu înţelepciunea şi cunoştinţele tale la binele şi
bunăstarea familiei şi societăţii în care trăieşti.
Adevărata credinţă în Dumnezeu înseamnă tendinţa
permanentă către fericire, către dezvoltarea plenară a cunoştinţelor şi
aptitudinilor proprii, dar numai în armonie cu fericirea şi bunăstarea
familiei, comunităţii şi întregii societăţi. Adevărata credinţă în Dumnezeu nu
presupune estomparea sau diminuarea însuşirilor de supravieţuire, de învăţare,
de înmulţire şi de adaptare la condiţiile mediului înconjurător, ci dimpotrivă
presupune executarea însuşirilor cu abilitatea şi înţelepciunea de a le corela
armonios cu acţiunile şi eforturile celor din jur, mărind eficienţa lor şi
înlăturând efectele nedorite.
Raportul dintre adevărata credinţă în Dumnezeu şi
religia creştină este raportul dintre adevăr
şi minciună, pentru că religia
creştină (la alte religii nu mă refer pentru că nu le cunosc) se bazează pe
povestea inventată a lui Iisus, născut de Maria, însărcinată prin pogorârea
asupra ei a Duhului Sfânt, chipurile, pentru a mântui lumea. [Mai multe în
postarea „Falsa şi adevărata credinţă în Dumnezeu” de pe https://www.blogger.com/blogger.g?bloglD
pe Google Chrome].
Bibliografia
1
CONSTANTIN TEODORESCU: Structură
şi evoluţie. Editura MATRIX ROM. Bucureşti 2015.
Ediţia a 4 – a revizuită şi adăugită.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu