Credinţa dacilor în Dumnezeu
Autor: Ing. Constantin Teodorescu
Articolul „Credinţa dacilor în Dumnezeu” prezintă analiza autorului asupra credinţei
dacilor în Dumnezeu care dăinuie din timpul ulttimei glaciaţiuni, de dinainte băjeniei
de la marea Neagră.
Articolul
este preluat din anexa la studiul „Structură şi evoluţie. Structuri fizice,
cosmice, aura, sufletul şi credinţa în Dumnezeu”, ediţia a 3-a revizuită şi
adăugită, editura Matrix Rom, codul ISBN 978 – 606 – 25 – 0114 – 3, decembrie
2014, original şi înregistrat la ORDA.
Studiul se
află în 8 exemplare la Biblioteca Naţională, în 2 exemplare la Biblioteca
Centrală Universitară „Carol I” şi în 2 exemplare la Biblioteca Centrală a
Universităţii Politehnica Bucureşti.
Credinţa
dacilor în Dumnezeu
Am afirmat de multe ori, de-a lungul studiului, că
dacii mei au crezut în Dumnezeu, încă de la începuturile lor, de-acum cu peste
zece mii de ani în urmă.
Desigur, cum cârcotaşi se găsesc totdeauna, şi nu
totdeauna este rău că se cârcoteşte, sânt nevoit să mă explic.
Afirmaţia mea se bazează pe:
a)
Expresiile încetăţenite în limbajul nostru
cotidian: Doamne ajută, Doamne fereşte, Dumnezeu să ne aibă în pază, Dumnezeu
să ne binecuvânteze şi multe altele, care dăinuie nu de secole, ci de multe
milenii; ele se regăsesc în vocabularul oricărui trăitor al acestor meleaguri,
indiferent de sex, cultură, instruire sau loc de obârşie.
b)
Credinţa trainică în Dumnezeu. Asemenea
majorităţii locuitorilor acestor meleaguri, mi-o aduc aminte pe mămica mea: Dă
Doamne o ploicică! E voia lui Dumnezeu! Nu mânia pe Dumnezeu! Ai credinţă-n
Dumnezeu! Dumnezeu cu puterea lui! Şi acestea provin din străfundurile
mileniilor.
c)
Credinţa lăuntrică a sufletului meu. Aşa am crezut
şi cred eu.
La toate aceste argumente, fiecare în parte cu un
subiectivism mai mare sau mai mic, se adaugă un argument de o obiectivitate
netăgăduită: Rugăciunea „Tatăl nostru” în limba celtă vehe.
Referitor la această rugăciune, prof. univ. dr.
ing. Alexandru Măruţă, în lucrarea „Recurs
la istorie (II)”, publicată în ziarul Tricolorul, printre altele, relatează
următoarele:
„În anul 1715
englezul Chamberlayn publică o carte cu
rugăciunea Tatăl Nostru în peste 100 de limbi, dar
scrise în fonetica engleză, pentru a putea fi
înţelese de către englezi. După 100 de ani, cercetătorul ungar Samuel
Kölescri îi comunică medicului englez Woodward
descoperirea cea mare: „Celţii din provincia Wallace şi românii de la
Dunăre vorbesc aceeaşi limbă”. La ce se referea acesta? La
Tatăl Nostru scris în limba celtă,
în următoarea formulare:
Pherintele nostru cela ce
esti in cheri
Svinteascoese numele teu,
Vie emperetzioe ta
Facosea voe ta,cum en tzer ase si pre poementu
Poene noastre du nuo asteze
Shi lasza noo datoriile nostre, cum si noi se loesoem datornicilor nostri
Si nu dutze pre voi la ispitire
Tze ne mentueste prenoi de viclenii. Amin.”
Svinteascoese numele teu,
Vie emperetzioe ta
Facosea voe ta,cum en tzer ase si pre poementu
Poene noastre du nuo asteze
Shi lasza noo datoriile nostre, cum si noi se loesoem datornicilor nostri
Si nu dutze pre voi la ispitire
Tze ne mentueste prenoi de viclenii. Amin.”
După tot şi toate cele ce s-au spus în paragrafele
anterioare, despre limba dacă şi despre băjenia de la marea Neagră, nici nu ne
mai miră şi nici nu ne mai surprinde asemănarea limbilor celtă şi dacă,
deoarece s-au format în acelaşi areal.
Rugăciunea din limba celtă însă are o importanţă
deosebită referitoare la credinţa în Dumnezeu. Provenind din limba vechilor
celţi, a căror civilizaţie s-a întins aproape peste întreaga Europă în perioada
anilor 2000 – 500(400) înaintea erei noastre, deci înaintea romanilor,
dovedeşte, printre altele, că:
1.
Credinţa în Dumnezeu a apărut în arealul Balcani –
Carpaţi – marea Neagră, înaintea băjeniei de la marea Neagră. Tot atunci au
apărut şi ritualul religios şi rugăciunea către Dumnezeu.
2.
Dumnezeu a fost perceput ca tată, ca părinte, ca
ocrotitor al omului, dar situat „în ceruri”, în afara şi deasupra celor
pământeşti, ca unic, suprem, indivizibil, veşnic.
3.
Expresia „vie îmărăţia ta, facă-se voia ta” arată
încrederea în nemurirea sufletului omenesc care, după o viaţă dreaptă, va merge
în împărăţia lui Dumnezeu.
4.
Rugăciunea omului către Dumnezeu este simplă,
sinceră şi nu cere înlesniri, favoruri, ci se roagă să fie ajutat să trăiască
fără a greşi nici faţă de El, de Dumnezeu, dar nici faţă de semenii lui.
Iată cum, prin această rugăciune venită din
preistorie, limba dacă justifică şi obiectivează afirmaţiile că dacii au crezut
în Dumnezeu şi în nemurirea sufletului încă dintru începuturile lor.
Totodată, rugăciunea mai dovedeşte ceva:
falsitatea religiilor creştine (catolică şi ortodoxă).
Primele curente creştine, apărute în imperiul
Roman, au preluat, aproape neschimbată, rugăciunea dacilor Tatăl nostru, aşa cum se află în evangheliile lui Luca şi Matei.
Ulterior, după ce împăratul Constantin, prin edictul de la Niceea, a decretat
că „Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh” sânt unul şi acelaşi, sânt aceeaşi entitate,
vechea rugăciune a fost adaptată noului concept şi au fost elaborate
principiile noii religii, menită a consolida şi perpetua puterea conducătorilor
asupra supuşilor, cărora nu le rămâne decât speranţa unei mântuiri, după o
viaţă de robie. La finalul vechii rugăciuni, s-a adăugat propoziţia „În numele Tatălui, Fiului şi Sfântului Duh,
amin!”
Faptul că rugăciunea Tatăl nostru este conţinută în evangheliile primelor culte creştine
din imperiul Roman dovedeşte că aceştia au cunoscut credinţa în Dumnezeu a
dacilor, dar nu le-a convenit, pentru că nu corespundea scopului lor:
apropierea conducătorului de Dumnezeu, ca „uns” al acestuia, peste poporul
condus. Cum era greu de ridicat un om la rang de Dumnezeu, l-au coborât pe
Dumnezeu către om, prin Duhul Sfânt care a pogorât asupra unei fecioare ce l-a
născut pe Isus, Fiul lui Dumnezeu, chipurile, pentru mântuirea omenirii. La
rândul său, Isus, prin ucenicii săi, l-a uns pe papă, iar papa l-a uns pe
împărat şi cercul s-a închis: împăratul sau regele este trimisul, unsul lui
Dumnezeu, peste poporul supus.
Astăzi, rugăciunea dacă Tatăl nostru, cu modificarea dată după edictul de la Niceea, este
preluată de toate cultele creştine.
Credinţa curată în Dumnezeu a fost pervertită în
falsa credinţă în anumiţi oameni care, chipurile, fie au devenit sfinţi, fie
sânt „unşi” sau „dăruiţi cu har” de către Dumnezeu şi trimişi pe Pământ pentru
a îndruma turmele de păcătoşi spre mântuire. În fond, falsa credinţă în
Dumnezeu nu apropie ci îndepărtează pe om de Dumnezeu, prin interpuşi neaveniţi
şi practici şi ritualuri deformate. (Cum, de exemplu, prin spovedanie, preotul
iartă păcatele mărturisite).
Mărturisesc că, de la citirea rugăciunii Tatăl nostru în limba celtă, fapt
petrecut cu câteva luni în urmă, mândria mea de a fi fiu de dac, de a fi fiul
unui asemenea popor, a devenit nemărginită. Cum să nu fiu mândru şi cum să nu
mulţumesc lui Dumnezeu, că mi-a dat soarta de a fi fiul unui asemenea popor,
care a fost capabil de a zămisli o asemenea rugă simplă şi sinceră ce dăinuie
de peste zece mii de ani?
Arătaţi-mi, vă rog, în lumea asta largă, un alt
popor capabil de asemenea credinţă!
Cu repect ma adresez d-voastra ! Cum se face ca vorbiti asa de elogios despre credinta in D-zeu (am citit cartea d-voastra) insa, vorbiti asa de ireventios despre credinta ortodoxa si Isus Hristos !?
RăspundețiȘtergerePuteti sa explicati !?...Nu inteleg ! ...Am vazut, de asemenea, ca negati si teoria cuantica precum si teoria relativitatii !!!...
Numai bine !
D-le Aurelian,
ȘtergereVă cer scuze pentru întârzierea răspunsului.
Prin cercetarea apariţiei şi evoluţiei vieţii, am înţeles că codul genetic, un excelent program stabil şi autoadaptabil, a fost întocmit şi implementat din afara lumii vii, de o entitate pe care am numit-o Dumnezeu. Scopul codului este obţinerea de conştiinţe care se autoformează numai în mediul social şi care servesc lui Dumnezeu la construcţia Raţiunii Universale. Conştiinţele se autoselectează pentru Raţiunea Universală, în funcţie de conţinutul de fapte, cunoştinţe şi aptitudini acumulate de-a lungul vieţii, fără intervenţia lui Dumnezeu. Drumul spre veşnicie sau nu, ni-l alegem singuri prin ceea ce înfăptuim, gândim si realizăm. Conştientizând acestea, am înţeles prăpastia dintre adevăratul Dumnezeu şi cel propovăduit de religia creştină (la alte religii nu cunosc) şi am considerat că este datoria mea să comunic semenilor ceea ce am cercetat. Documentându-mă asupra documentelor de la marea Moartă şi sinodului de la Niceea din anul 325, am înţeles că religia creştină este o poveste ticluită pentru stăpânirea şi manipularea popoarelor, în folosul stăpânirii. A propovădui iertarea păcatelor în numele lui Dumnezeu şi a atribui unor persoane calităţi dumnezeieşti sânt nu numai blasfemie, ci şi neadevărate. Şi am tratat religia aşa cum aţi citit.
Referitor la teoria relativităţii şi la teoria cuantică, pe baza concepţiei elaborată în studiul "Structură şi evoluţie" le consider aberaţii şi pot demonstra asta. Aberaţii sânt şi big-bangul, materia întunecată, energia neagră şi altele, rezultate din interpretări greşite ale unor experimente sau fenomene. Sper ca în câteva zile să pun pe blog un scurt material în care să prezint acete interpretări greşite. De fapt, fizicienii recunosc că fizica e în criză.
Vă mulţumesc pentru comentariu şi vă doresc sănătate şi numai bine.